פייסבוק – חובה לכל בעל עסק

חברים שלכם יודעים מה המקצוע שלכם? הם ממליצים עליכם?

אתם יודעים למה לא מגיע לכם עבודה דרך חברים שלכם (ולפעמים זה גם חברים טובים)?

כי כאשר בן אדם ממליץ עליכם לאחרים, ולא רק בפייסבוק, אלא ממש ממליץ לאבא לאמא, לאח או לאחות, הוא לוקח אחריות.

הוא לוקח אחריות שאם העבודה שאתם תעשו תצא לא מספיק טובה הוא יצטרך לתת את הדין, ממש ככה, לא פחות ולא יותר, הוא מרגיש כאילו שהוא יעמוד למשפט.

עכשיו בנינו, כולה לשים לו דשא סינטטי, או להתקין לו מערכת מולטימדיה, או שירות ייעוץ, שאתם עושים את זה יום יום, כל היום, ואתם אשכרה מומחים, אבל אותו חבר לא ממליץ עליכם (ובאמת חבר, אחלה חבר).

למה החברים שלכם לא ממליצים עליכם?

ופה בדיוק הנקודה שבה נכנס הפייסבוק, עכשיו תשתחררו מכל האי נעימות והביישנות, זה העסק שלכם, וצריך להביא פרנסה, ואם אתם רוצים להתעשר, אז תחסכו ממני את הביישנות. טוב?

פרסם, שיסמכו עליך.

הפייסבוק (הפרטי עדיין לא העסקי) הוא מקום מצויין לספר חברים שלנו מה אנחנו עושים, ואיך אנחנו עושים את זה? לא על ידי העלאת פוסטים של "אני צובע דירה בזול" או "אני מתקן מחשבים אלוף" או "אני יכין לכם גינה מהממת", לא לא לא …

עושים את זה על ידי זה שאתם מספרים לחברים שלכם על פרוייקטים שלכם, על עבודות שעשיתם, אולי גם סיפור עם מסר וטיפ, כל אחד לפי תחום הפעילות שלו והפוסט שמתאים לו לכתוב, וכמובן כמובן מומלץ להוסיף תמונות.

יש חברים שאחרי 2-3 עבודות כבר יבינו שאתם מקצועניים, ויש חברים שרק אחרי שהם יראו 10 עובודות שלכם הם יבינו שאתם מקצוענים, ואז הם ימליצו עליכם.

ו…. לא להתרגש, יש כאלה שלעולם לא ימליצו עליכם, הם פשוט כאלה.

כמה שיותר חברים הרי זה משובח.

שוב חוזרים לעניין האי נעימות, האגו, הביישנות, תקראו לזה איך שאתם רוצים, אבל יש אנשים שפשוט מתביישים לצרף חברים לפייסבוק, ואם אם בעלי מקצוע, ותיישמו את עניין ה"פרסם כדי שיסמכו עליך", אז ככל שיהיה לך יותר חברים יותר אנשים יראו (לכל מומחי הפייסבוק לא לקפוץ עלי אני מכיר הייטב את האלגוריתמים התפוצה של פייסבוק), אז חברים לא להתבייש, בעל מקצוע שיש לו פחות מ-1000 חברים בפייסבוק, די…. אתם לא רוצים למכור.

אם אני לוקח את עצמי כדוגמא, אז זה לא דוגמא טובה, כי גם ככה אני מחובר 24/7  לאינטרנט, לפייסבוק ולעבודה בכלל, אבל האני מאמין שלי, מאמין שכל בעל עסק צריך לחיות ולנשום את העסק שלו, אחרת בנינו לך תהיה שכיר.

ואם אתם מחוברים גם ככה, בערב במרפסת עם הסיגריה (ככה לפחות אני עושה), כותב עוד פוסט, עוד מאמר (כמו זה) וככה אני מפרסם, כדי שימסכו עלי.

תודה רבה
מורן אהרון
בונה ומקדם אתרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *