Google

קידום ממומן בגוגל או קידום ממומן בפייסבוק

מה יותר משתלם?

אז כמובן שאין תשובה חד משמעית וזה מאוד תלוי בתחום העיסוק של הלקוח, לא רק שזה תלוי בתחום העיסוק של הלקוח זה גם תלוי אם הלקוח רוצה לשווק מבצע? מוצר כללי. ועוד.

FaceBook

שאני יושב להחליט איפה הכי כדאי לקדם את הלקוח אני יוצא מ-2 נקודות הנחה:

1.     ההמרה בגוגל הרבה יותר גבוהה, באופן טבעי, כיוון שהגולשים שהגיעו אליך מגוגל הם גולשים שחיפשו אותך, לעומת פייסבוק שאתה יכול לפלח קהל, אבל עדיין הלקוח קר מאוד, בגוגל הלקוח מגיע אליך כבר חם, כי הוא חיפש את מה שאתה מוכר.

2.     אם אני רוצה חשיפה אני מפרסם בפייסבוק ולא בגוגל, לדוגמא מיתוג, שאני אומר את המילה מיתוג, אז אנשים ישר חושבים, מה אנחנו חברה גדולה? אנחנו חברה קטנה, חנות בגדים, איזה מיתוג? אבל זה לא נכון, כי מיתוג יכול להיות גם לעיר שלכם, אפילו אם אתם מסז'יסטים או מוכרים פלאפל, אני יכול למתג את הקליניקה שלכם, או את חנות הפלאפל שלכם, לאנשים שגרים סביבכם בלבד.

3.     מכירת מוצר שאין לו חיפושים בגוגל – קרה לי (יותר מפעם) שלקוחות הגיעו אלי והם ביקשו למכור מוצר שלא קיים בגוגל, כן זה קורה, מוצר שאין לו חיפושים, לדוגמא "כוסות קלקר ענקיות", אז אם אין לזה חיפושים בגוגל מפרסמים את זה בפייסבוק.

4.     מבצע חד פעמי – אם יש לך מבצע חד פעמי יתכן שנמליץ לך לפרסם בפייסבוק, לא בטוח, צריך לראות מה הרווחיות וכמה יחידות יש מאותו מוצר, אם הרווחיות קטנה יחסית ואין הרבה יחידות, כמובן שנמליץ להרים קמפיין בפייסבוק, ולמכור את המוצר, אם יש כמות גדולה והרווחיות גדולה, יש מקום לבנות מערך לקידום המוצר בגוגל.

5.     לא הצלחנו בגוגל – גם זה קורה, לדוגמא, גילינו שיש מקצועות שפשוט הולכים יותר טוב בפייסבוק, פשוט מאוד קשה עם תקציבים סטנדרטים להגיע לתוצאות בגוגל, אז אנחנו מפרסמים אותם בפייסבוק.

אף על פי ש-4 מתוך 5 נקודות ההנחה שלי מצביעות על פייסבוק, הרוב המוחלט של הפרסום שאני עושה הוא בגוגל, מסיבה פשוטה, שרוב המכירות הם לא מבצעים, לא מיתוג ויש לרוב המוצרים/השירותים חיפושים בגוגל, ולכן לרוב המוחלט של הלקוחות אני ממליץ לפרסם בגוגל.

שלא תבינו לא נכון אני מוציא הרבה מאוד כסף על פייסבוק, בוא נגיד שעל כל 1000 ₪ שאני שם בפייסבוק, אני שם 20 אלף ₪ בגוגל.

קידום בגוגל (ממומן) או קידום בפייסבוק (ממומן)

לדוגמאות מהשטח,

לקוח שהוא עורך דין (לא בא לי גירושין אז נגיד) צוואות, ברור שאני אפרסם אותו בגוגל, מי שמחפש עורך דין צוואות יגיע אליו, אם מישהו חיפש עורך דין צוואות והגיע אליו הוא בטח לקוח פוטנציאלי חם.

אם לקוח שלנו רוצה לפרסם שבוע לפני חנוכה, חנוכיות ב-50% הנחה זה מצב מובהק לפרסום בפייסבוק.

רוצים לדעת איפה הכי כדאי לכם לפרסם? צרו איתנו קשר ונשמח לשבת איתכם שעה של אחד על אחד, ללא תשלום וללא התחייבות.

מורן
054-7614779
בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *