איך למחוק וירוסים מהמחשב?

איך למחוק וירוסים מהמחשב?

הסרת וירוס מהמחשב שלך יכולה להיות משימה מאתגרת, והשלבים עשויים להשתנות בהתאם לסוג הווירוס או התוכנה הזדונית שאתה מתמודד איתו. וכן מסוג השימוש במחשב.

לפני שנסביר כיצד למחוק וירוס מהמחשב חשוב לדעת כי הפעולות (עצמן) של הסרת וירוס מהמחשב במקרים מסוימים עלולות לגרום למצב של קריסה של תוכנות במחשב ואף עד קריסה מוחלטת של מערכת ההפעלה.

הסיבה לכך היא שווירוס עלול להידבק או להרוס קבצי מערכת של תוכנה או של המערכת הפעלה עד כדי מצב שיש צורך במחיקת הקובץ מה שיגרום במקרים מסוימים לקריסה של אותה תוכנה, אפליקציה או קריסה מוחלטת של מערכת ההפעלה.

ולכן במקרים שהמידע הוא מידע חשוב, אנו נמליץ להתייעץ עם בעל מקצוע או עם אדם שמומחה בנושא או מעבדת מחשבים, כל אחד לפי שיקול דעתו ולפי רגישות החומר.

מה גם שיש צורך בידע לביצוע הפעולות כפי שמתוארות במאמר.

לקריאה נוספת:

איך למחוק וירוסים מהמחשב?

אז אחרי שאמרנו את הדברים, הנה כמה צעדים כלליים שתוכל לנקוט כדי לנסות ולהסיר וירוס מהמחשב:

מומלץ לבצע את השלבים לפי הסדר שהם מופיעים במאמר.

  1. שלב 1 – עדכון מערכת הפעלה:

    ודא שמערכת ההפעלה שלך מעודכנת בתיקוני האבטחה האחרונים. זה עוזר להגן על המחשב שלך מפני נקודות תורפה שתוכנה זדונית עשויה לנצל.

    שים לב יתכן שתצטרך לעשות עדכון, הפעלה מחדש ולבדוק שוב עדכונים עד אשר המערכת תודיע במערכת ההפעלה מעודכנת.

  2. שלב 2 – תוכנת אנטי וירוס:

    אם לא מותקנת במחשב תוכנת אנטי וירוס, התקן תוכנת אנטי וירוס, אם מותקנת במחשב תוכנת אנטי-וירוס ודא שהתוכנה מעודכנת ופועלת, הפעל סריקת מערכת מלאה.

  3. שלב 3 – מחיקת קבצים זמניים:

    השתמש בכלי ניקוי הדיסק כדי למחוק קבצים זמניים במחשב שלך. תוכנות זדוניות מסוימות מסתתרות בתיקיות הזמניות הללו, התוכנה הפופולארית ביותר לצורך מחיקת קבצים זמניים היא Ccleaner.

  4. שלב 4 – אתחול המחשב למצב בטוח והסרת תוכנות לא רצויות:

    הפעל מחדש את המחשב ואתחל למצב בטוח. זה יכול לעזור למנוע את הפעלת הנגיף ולהקל על ההסרה של התוכנות הזדוניות דרך לוח הבקרה.

    טיפ – כאשר אתה נכנס ללקוח הבקרה, נסה לאתר תוכנות לא רצויות או זדוניות, אל תמחק תוכנות שאתה לא מכיר, בכל מקרה אם יש תוכנה שאתה לא מכיר תמיד תוכל לבדוק בגוגל מהי.

  5. שלב 5 – בדוק הרחבות דפדפן:

    תוספי דפדפן זדוניים עלולים לגרום לבעיות. בדוק בדפדפני האינטרנט שלך אם יש תוספים חשודים והסר אותם. בדפדפנים מסוימים כמו כרום ניתן גם לאפס את הגדרות הדפדפן.

  6. שלב 6 – ניתוק מהאינטרנט וניקוי פעם שנייה:

    נתק את המחשב מהאינטרנט כדי למנוע מהווירוס להתפשט או להוריד קבצים זדוניים נוספים ובצע את שלבים 2-5 מהתחלה.

אם עדיין לא פתרת את הבעיה תצטרך לפנות לעזרה מקצועית.

נדגיש שוב:

לפני ביצוע הפעולות למחיקת וירוס מהמחשב חשוב לדעת כי הפעולות (עצמן) של הסרת וירוס מהמחשב במקרים מסוימים עלולים להביא למצב של קריסה של תוכנות במחשב ואף עד קריסה מוחלטת של מערכת ההפעלה.

הסיבה לכך היא שווירוס עלול להידבק או להרוס קבצים של תוכנה או של המערכת הפעלה עד כדי מצב שיש צורך במחיקת הקובץ מה שיגרום במקרים מסוימים לקריסה של המערכת.

בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *