איך לבחור נכון את המשרד הבא שאתם משכירים?
השכרת משרד היא לא רק עניין של מחיר – מדובר בבחירה שיכולה להשפיע על התחושה הכללית במקום העבודה שלכם, על תפוקת הצוות, ועל הרושם שאתם יוצרים אצל לקוחות.
כאשר אתם מחפשים משרדים להשכרה לפני שאתם חותמים על חוזה, כדאי לעצור רגע ולוודא שהמשרד שאתם שוקלים להשכיר אכן מתאים לצרכים שלכם.
הנה כמה טיפים חשובים שיכולים לחסוך לכם במקרה הטוב תחושת אכזבה או פספוס ובמקרים אחרים למנוע טעויות עם תג מחיר משמעותי.
1. מיקום – לעיתים חשוב יותר ממה שחושבים
לא מספיק שהמשרד יהיה זול – הוא צריך להיות גם נגיש ללקוחות שלכם.
חניה זמינה ומיקום בקרבת צירי תנועה מרכזיים יכולים להיות ההבדל בין לקוח שמגיע בקלות לבין אחד שמוותר וממשיך למשרד אחר.
אם אתם מקבלים קהל בקביעות – המיקום הוא קריטי.
בסוף היום, אם לא נוח להגיע אליכם – הלקוחות פשוט לא יגיעו.
זה לא עניין של נוחות בלבד, אלא של נגישות זמינה שמייצרת זרימה של לקוחות ומונעת תסכול מיותר.
2. אור טבעי עושה הבדל
אל תתפשר על משרד ללא חלונות.
חלל מואר באור טבעי משפר את האווירה, תורם לריכוז ולעבודה אפקטיבית, וגם משדר ללקוחות תחושת מקצועיות.
לעומת זאת, משרד חשוך עלול לשדר תחושת דחיסות ולפגוע ברושם הראשוני.
אתם הולכים לבלות במשרד שעות על שעות לבד או עם לקוחות – עדיף שיהיה נעים לעין ומואר באור טבעי.
זה משפיע לא רק על מצב הרוח, אלא גם על איכות העבודה לאורך זמן.
3. שטח שמתאים בדיוק לצרכים שלכם
כאשר אתם בתהליך של חיפוש והשכרת משרדים, חשוב לא ליפול למלכודת של "כמה שיותר גדול יותר טוב".
משרד גדול מדי יעלה יותר לא רק בשכירות אלא גם בתחזוקה ודמי ניהול וכו'.
מאידך, חלל משרדי קטן מדי יכול לפגוע בנוחות, ובמידת הצורך, ביכולת התרחבות של העסק.
כדאי תמיד להתאים את הגודל לפי הצרכים שלכם – לא לפי החלומות.
משרד שלא מתאים בגודל, יכול להשפיע ישירות על היעילות, התחושה בנוסף על עלויות התחזוקה השוטפת.
4. אל תוותר על קריאת החוזה
סעיפי יציאה מוקדמת הם בין הסעיפים הקריטיים ביותר.
ודאו שיש לכם נקודת יציאה נוחה – למשל, התראה של 60 או 90 יום – במקרה שתצטרכו לעבור או לשנות את התוכניות להמשך בשל סיבה זאת או אחרת.
עדיף לקרוא, להתעמק בחוזה לפני חתימה מאשר להצטער ולחפש פתרונות שיכולים להיות ממש יקרים אחר כך.
כשאתם יודעים מה החופש שלכם לצאת מהחוזה – אתם יכולים לקבל החלטות מושכלות בשקט נפשי גם בהמשך הדרך.
5. תשתיות
גם במיקומים מרכזיים, לא תמיד תשתיות האינטרנט, החשמל מערכת המיזוג, מעליות הולכת מים וניקוז וכו' פועלות כשורה.
בדקו היטב את המצב לפני החתימה, ואל תהססו לבקש בדיקה מקצועית או התחייבות של הבעלים במידה ויש לבצע שיפורים.
לא נעים לגלות שאין אפשרות להשתמש במעלית כאשר אתם מתכוננים להעברת כל הציוד.
בסוף, מה שישפיעה ויקבע את השגרה היומיומית שלכם הם גם הדברים הקטנים שעובדים – או שהם יוצרים אי נוחות או הפרעה בתפקוד המשרד.
6. שעות פעילות
אם אתם מתכננים לעבוד בשעות לא שגרתיות, יש לוודא כי בניין המשרדים פתוח ואכן ניתן לקבל לקוחות גם בערב או שעות לא שגרתיות.
השכרת משרד בבניין חשוך או נעול אחרי 18:00 לא יכול לתת לכם מענה – גם אם הוא מושלם בכל הפרמטרים האחרים.
זה יכול להיות ממש מבאס אם אתם קובעים עם לקוח חשוב פגישה והוא מתעכב ומגיע באיחור והבניין כבר סגור.
הסיכוי שלכם לסגור עסקה יורדים משמעותית בפגישה על מדרגות הבניין בחוץ.
תגובות אחרונות